Forældresamarbejde

For os i Ellepilen har dialogen med jer forældre høj prioritet. Det gælder både snakken i dagligdagen og den information, vi sender ud til jer, når noget rører sig her i huset.

Det gode samarbejde beror både på, at vi er gode til at informere jer, men også at I siger til og stiller spørgsmål, hvis noget undrer eller bekymrer jer - eller blot hvis I er nysgerrige på jeres barns hverdag i Ellepilen eller har en god idé til os. Ingen spørgsmål er for små eller dumme, og er der behov for en længere samtale, så aftaler vi et tidspunkt, hvor vi kan sætte tid af til det.

Vi forsøger altid at nå at fortælle lidt om jeres barns dag, når i henter om eftermiddagen, så I kan tale videre om dagen med jeres barn derhjemme. Men husk tager i meget af personalets tid ved afhentning, så er der andre børn som mangler en voksen. Vi vil allerhelst bruge mest tid på jeres børn, alternativt lav en aftale.

Når der er information af mere praktisk karakter, sender vi det ud på AULA (forældreintra) eller hænger det op på tavlerne i husene. På Aula sender vi også billeder og fortællinger ud hver uge, så I kan følge med i børnenes hverdag.

Forældremøder

Vi holder 1 forældremøde om året. Hvert år i oktober holder vi et fast møde for hele huset, hvor vi først fortæller lidt om, hvad der rører sig i huset, forældrerådet fortæller om deres arbejde, og der er valg til forældrerådet. Derefter fordeler vi os ud på stuerne, hvor stuepersonalet fortæller om, hvad de arbejder med for tiden.

Forældreråd

I forældrerådet er du med til at diskutere og definere de værdier, som ligger til grund for den pædagogik, der præger de konkrete aktiviteter, som børnene og de voksne er sammen om i Ellepilen. Du har derfor mulighed for at præge institutionen på mange niveauer. Du kommer tæt på dagligdagen i Ellepilen og lærer medarbejderne og de andre forældre at kende.

Forældrerådet er sammensat af forældrerepræsentanter fra alle børnegrupper, medarbejderrepræsentanter og de pædagogiske leder. På AULA kan finde medlemmerne ved at søge på "forældreråd i ellepilen".

Vi optager løbende medlemmer til forældrerådet. Hvis du er interesseret i at deltage i forældrerådsarbejdet, kan du derfor kontakte vores pædagogiske ledere og høre mere om, hvad det går ud på. Forældrerådet holder møder fire gange om året.

Forældrebestyrelse

I Københavns Kommune er alle dagtilbud organiseret i klynger, og hver klynge har en forældrebestyrelse. Forældrebestyrelsen fastsætter principper for klyngens arbejde og for samarbejdet mellem institutionen og hjemmet. Forældrebestyrelsen består af forældrerepræsentanter fra alle institutioner i klyngen, personalerepræsentanter og klyngelederen.

Forældrerepræsentanten bliver valgt blandt medlemmerne i institutionens forældreråd. Forældrebestyrelsen holder møder seks gange om året.

Læs mere om, hvordan du som forælder kan få indflydelse på dit barns hverdag her.