Overgang til børnehave og skole

Overgang fra vuggestue til børnehave

Når jeres barn skal skifte fra vores vuggestue til børnehave, så står vi i Ellepilen for at skabe en tryg og god overgang - også hvis jeres barn skal starte i vores udflytterbørnehave.

I tiden op til skiftet tager vi barnet med på besøg i børnehaven, så det kan udforske de nye rammer sammen med en kendt voksen fra vuggestuen.

Overgang fra børnehave til skole

Hvert år i september danner vi en storegruppe af alle de børn fra de forskellige stuer, som skal starte i skole det kommende år. Storegruppen mødes en fast dag om ugen, og der er en kendt voksen fra hvert team med i gruppen. Den faste ugedag skifter med at være en turdag, en dag i udflytteren og en dag hjemme i vores hus i Valby.

Vi har også et samarbejde med vores distrikt skole og deres KKFO, som vi gerne besøger og bruger en formiddag inden skolestart, mens der ikke er skolebørn. På den måde får børnene en god fornemmelse for, hvordan en skole og KKFO ser ud, så det føles mere trygt, når de selv skal starte.